5 tips för att börja med Big Data

Data

Läste en intressant artikel i PRNews med tips om hur man kan implementera data i PR.
Vad betyder Big Data för PR? Om du har en förkärlek till matematik, statistik och vetenskap, kan det blir en strålande kombination till din byrås stora glädje! För kommunikatörer innebär tillgång till Big Data att man kan urskilja mönster från vanor, inköp och hur dom beter sig i sociala medier. En guldgruva med information!

Ett tips som Mike McDougall från byrån McDougall Communications gav och som jag fastnade särskilt för var:
Börja smått. Välj några kategorier av information där du verkligen förstår innebörden och kan sätta sambandet mellan vad som skett och vad det kan betyda för framtiden.

Läs mer om de andra tipsen här!

”Big Data” is the next big thing among businesses of all stripes. The demand for people who can crunch and explain the data is growing exponentially” PR News

Bildcred: Infocux Technologies

About these ads

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s